Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

Mam@ju's Little Precious

Feb 18, 2009

Mak pt.II ....

Last friday mak kena hypo lagi... Errmm...makin kerap mak kena nih...mungkin kerana mak takut nak makan... Takut mengah katanya... 2nd sis dah ngelabah tak tau nak buat camner, call ai , suh dtg umah dia,masa tu dalam jam 10 mlm ... Bila tgk condition mak ...x boleh jadik nih..kekadang mak sedar,kekadang tidak sedar....call ambulance !!...badan berpeluh2 walaupun kipas dihadapan...itu tanda hypo.. !! Pendek cite, mak kena tahan... Hari ini 18/2... dah masuk hari yg 6 mak di Wad6c... Apa kata doc?... Sedih la nak cite... Tak pelah...apa yg saya nampak, mak sorang yg kuat. Kuat semangat... Siapa yg x sayang pada mak kan?...semua org sayang... Tapi cara bagaimana kita nak tunjuk kan !! Pada pemerhatian saya selama mak tinggal bersama saya...bukan $$$ yang jadi keutamaan... Kasih sayang semestinya, jengukkan dari anak2 yg selalu di tanya... Selebihnya apa yg ada dalam hati tuanya ...saya tidak tahu dan tidak dpt menyelami... Begini kah gambaran saya bila saya tua nanti...itupun kalau Allah panjangkan usia saya, untuk saya merasai apa yang mak rasakan... Bagaimana anak2 saya melayan saya ya...itupun kalau dia tak register saya di rumah org tua2...hihihi...if not...ana, kita jumpa disana...senang duk satu umah leh selalu jumpa kan...mesti Pak Tam x marah..Eda ko nak join?...wakakaka... Tengak perut mak...blowted !!... Tu semua disebabkan air yang banyak dlm perut... Mak menghidapi diabetes tahap kronik yg mana semua organ2 didalam dah rosak...so sistem pemprosesan tu dh x betul... Yang terkini doc. dapat kesan, mak menghidap Hep.C kronik...Allah Huakhbar...x sanggup nak dgr... Since 2005 kalau tak silap penyakit mak bertambah teruk...on and off, keluar masuk hospital.... Dari HUKM ke HBKL dan di transfer ke HA...senang x sampai 5 min. dah sampai... Pagi tadi my sis kata doc nak scan mak...tapi my sis x boleh nak tunggu, coz dia nk hantar ank p sekolah... Petang nanti ,insyaallah...saya nak pergi tgk mak..rindu dah ni...semalam x sempat nak pergi, sedara dari Muar dtg ...melawat mak singgah jap umah saya... Terima Kasih pada kengkawan yg prihatin dan moga2 diatas doa kalian...mak cepat sembuh seperti sediakala...Amin.

6 comments:

Aryana & Adrienna said...

aku doakan mak ko cepat semput...semoga mak cepat sembuh ya!!....mkn ubat ...insyallah mak akan sembuh seperti sediakala....kiter sebagai manusia akan menerima ujian dr nyer ...cepat atau lmbt..kiter tidak tahu...sebagai anak kietr buat sehabis bole...hidup mereka pun tak lama di dunia nie....sob sob ...(tertiab teringat lak arwah abah aku ) ...camnei lah dia sakit....alhamdullilah sebagai anak aku dah laksakan tugas aku sebaik mungkin menjaga dia sampai ke akhri hayat dia....so aku doakan mak supaya kuat kan semangat yer....bed nanti jumap di umah org tua2 ....uwaaaaaaaaaaaaaaa...sodih nyer

edaman said...

amboi sempai lg tuh berposing...hehe..harap mak ko BED cepat sembuh ..

mam@ju said...

ana ko doakan mak aku cepat semput...!!! uuwwaaa...hihihi
kita jumpa disanaaa...disaaannnaaa..

eda posing nak ceriakan mak...

tq my fwenn...

iena hamdi said...

aku doa kan mak ko akan sembuh cepat bed.. kita doa ajer la anak2 kita tak kan hantar kita kat sana.... huhuhuhuhuhuhu

Wan said...

all these dugaan yang Allah berikan kepada semua hambanye. So, it is good sign for anak2 untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai "ANAK". Anyway, for my MIL i hope you'll be in good condition and always pray for you. salam from SonIL

love u all!!!!

mam@ju said...

iena...thx beb...aku pun harap ayah ko sihat2...sama2 lah kita...huhuhu...


omg...my laling...love u too.
thx coz u pun dh laksanakan tanggungjwb as a SonIL..really appreciate it syg..awak pembakar semangat saya , thnk you so much!!!