Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

Mam@ju's Little Precious

Jan 5, 2009

1st day at skull...

KakLin…gua nak mintak mahap la…gua curik tajuk lu arr…tapi lu dah pegi skull semalam kan…gua baru hari ni ekk…ekekekeke…yelah kan…dah fisrt day, bih tu xkan gua nak letak 2nd or 3rd day kannn…

Ok..hari ni bermula lah satu lagi jadual baru dlm diari aku…segalanya berubah…dan sekaligus bermakna kehidupan berblog aku makin akan aku tinggalkan…ohh tidakkkk….tidak sama sekali...jom layan diari baru aku hari ni...

Hari pertama ni ai n hubby dah suh Nisa naik bus sekolah..so dlm mingu ni, Nisa kena bersiap dlm kul 12 ,next week baru turun dlm kul 12.30..Rega yuran bas sekolah dalam 30 hengget….murah ke mahal ha..? Ai tak tau la..murah ke mahal kann…belasah jer lahh. Mam@ju la yg kena turun hantar Nisa kat bawah,ai hangkut la sekali Haziq n Hazim…meriah gitu…

Ha ni b4 naik lif pun nak posing …Nisa dah hangin tu…”ish…mama ni asik nak take picture jerrr…boring” Ha…boringgg…hellooo…nilah benda yg U akn kenang tau..1 day U akn berterima kasih pada Mama yg tegar ni ok…

Memang aku tegar… see…dah macam paparazzi okeeyy…Bila Nisa dah naik bas, we olls follow dia kot belakang…sampai traffic light aku apalagi snap la lagi … sian anak aku, malu agaknya dia, ngan tindakan mama nya ni…wakakaka…

Hari pertama sekolah ni….ramai gak mak pak yg hantar ank2 termasuk la haku yg nyibok …sah2 la kan Pak Wan boleh hantar tapi aku ni nyiibookk gak nak ikut…over xcited gituw ank 1st day nak gi skull yg “betul-betul”…Tapi cikgu beso dah warning, mak pak boleh hantar setakat kat canteen jer…lebey2 sampai kat class tarak boley…aku kan “tegar”…

Ada gak la 2 3 ekor pasang mata yg memandang kat haku kannn…tapi aku padulik hapa…anak aku,camera aku, aku yg amik…blog aku, x kena bayar kan…suka mak lahhh…

Nisa dapat masuk class 1 Diamond…bak kata Kak Lin class elit. Alhamdullillah…Apa ? x tau tau class elit tu hapa?..Ala class no satu la…Sekolah tu pakai nama batu permata…diamond,Ruby,Sapphire…wah kelas gituw nyah…ala2 diva kannn…seshuwaiiii….

Ha yang ni pulak time nak balik…sajer jer nak tgk Nisa pandai ke tak carik bas sekolah tu…yelah kan takut hati kuman haku nih…kang tah mana melilau dia nk mencarik bas tu…then aku n Pak Wan juz tunggu je lar kat entrance bawah tu….adalah lam kul 7.30 bas tu sampai, aduyaii…lomah lutut haku nk menunggu…tapi paling kesian Nisa la…kul 8.00 dah nak p ngaji lak..alahai anak omak…cam tu la kalau nak jadik pandai …..

Ok settle…alhamdullillah sekali lagi… hari ni aku n hubby terutamanya our doter,Nisa dah berjaya melepasi satu tahap yg paling membimbangkan aku…dan moga dia boleh berdikari selepas ni..

5 comments:

MariaFaizal said...

Aju....Nisa sangat pretty in school uniform.Baik2 you,nanti ramai peminat mcm mama nya juga :)

iena hamdi said...

amin...

Anonymous said...

wahh nisa dah big gurl kan... pandai naik bas... belajar rajin2 k :)

Aryana & Adrienna said...

bravo nisa...dah besar dah .....kwn masa dlm perut lg si aleeya pun dah p skull gak ...sesamalah yer....tunggu citer dr aleeya lak yer.....p bertapa dulu .....

Anonymous said...

maria--..kejap jer kan...dh stdrd 1..rasa dah tua lah i...huhuhu..

ina--...amin..

bbcopia--...yup...dh big gerl hah..thx antie ct

ana--...k p lah bertapa bawah pokok buah salak...akan ku tunggu, dh masuk 2nd week dh hah...